onsdag 20 juli 2016

Årets första Julkort :-)

Hej!

Detta är mitt första inlägg här hos scrappaloss :-) Jag ser fram emot att få visa er lite av vad jag pysslar med, så att säga. Nu till dagens  kort:


Detta är en av mina absoluta favorit-vikningar. Jag använder två kortstommar som jag limmar ihop (dubbelhäftande tejp), så att det blir två "flärpar" att vika upp.

Papperet kommer från Maja Designs 6x6 Home for the holidays. Renarna och texen är stansade med dies från Joy Crafts. Ängeln, granarna och snöflingan i bakgrunden är stansade med dies från Marianne design. 
Snöflingan är embossad med Stampendous frantage embossing. Det är ett speciellt embossingpulver med olika grovlek och tex. blått, vitt och lite guldfärgat pulver i ett. Det ger en superhäftig effekt, tycker jag. Passar bra som snö ;-)


Här är första "flärpen" uppvikt. På insidan sitter en juldikt stämplad med en stämpel från panduro. Texten är stansad  med en die från Cheery Lynn/Crafty Ann. Här ser ni också temat för denna månaden: -Tags!  Jag har  lämnat tagsen utan text än så länge. Det får bli  några små hälsningar eller stämplade motiv där senare.


Här är den andra insidan. I mitten har jag satt en utstansad text (som jag skrivit ut från datorn). Där kan man sen skriva under sina namn och bara skicka när tomten börjar tänka på att packa släden...

och så lite mer av hela insidan.


Vill Du se mer av mina alster så är Du välkommen in i min blogg: holyscrapbook.blogspot.com
Ha det så gott!





Inga kommentarer: