måndag 21 mars 2016

Kycklingar står i gräset

 Hej, 

Jag tänkte visa hur jag gör när jag vill sätta ihop flera olika stämplar. Som här ville jag göra ett påskkort med tre kycklingar som står i gräset. Jag börjar med att stämpla en kyckling på ett akvarellpapper ( man kan ta vilket papper man vill), sedan stämplar jag samma kyckling på ett vanligt vitt papper och klipper ut kycklingen. Lägg den utklippta kycklingen ovanpå den stämplade kycklingen på akvarellpappret. Sen tar man en annan kyckling och stämplar den brevid den första kycklingen, då hamnar den lite bakom den första kycklingen. Stämpla upp den andra kycklingen på ett vanligt papper och upprepa samma procedur med den tredje kycklingen och stämpla upp den brevid de andra kycklingarna. Nu står alla kycklingar på en rad och nu kommer vi till gräset. Se till att alla kycklingarna på akvarellpappret har de vita utklippta pappret över sig och ta stämpeln med gräs och stämpla över kycklingarna. Nu står kycklingarna i gräset. Har försökt att visa de olika stegen i bilderna nedanför. Denna teknik kan man göra på många av sina stämplar och när jag upptäckte denna teknik så öppnades det en helt ny värld för mig och min stämplar. 

















Ha en underbar skapar vecka! 


































Inga kommentarer: