fredag 5 februari 2016

Kärkekens färg är röd

Hej igen
Då var det dags att visa vad jag har pysslat ihop sedan förra gången .
Temat är kärlek .....å eftersom det snart är alla hjärtans dag så har jag gjort  ett kort till någon speciell.
Jag utgick från en bit ganska tjock kartong....
Autentico 3d pasta Och 2 olika masker.
Målade sedan med Autentico Chalkpaint utspädd med vatten.
Tips: färgen säljs i små provburkar som är perfekta till hobbyprojekt . Jag köpte mina på Wacky goose.
Lite distress infärgningar här å där.
Sedan skar jag ut ett hjärta i chipboard. 
Embossat det i först rubinröd och sedan i UTEE clear med några guldstänk. Bröt lite i hjärtat  för att få mer effekter.
Skar även ut bokstaven K i lite större format.  Klädde den i grå card stock som jag skrynklat ihop en gång först.
Lite 3d pasta och samma mask som till bakgrunden. 
Chalkade och dekorerade.
Å började plocka på blommor .

Å till sist lite bling och spets.
Å så här blev mitt kort....

 Hade först tänkt att färga in med Chalkpaint på blommorna men i skrivandets stund har jag ännu inte bestämmt mig .
Hoppas du känner att du vill sätta dig och skapa ett kärlekskort du också.
Tills vi ses här igen ....Ha det bäst och var kreativ


Inga kommentarer: