onsdag 27 januari 2016

Stora blå tags i Mariantestil


Mitt första blogginlägg på många år.
Så kul att få chansen att inspirera er här under senvinter och våren.
Några kanske kommer ihåg mig som Mariante och för andra blir min stil en ny upplevelse.
Jag älskar när det är slitet och ser lite gammalt ut .Gillar oxå att tillverka saker själv....använda sånt jag hittar på loppisar och i knapplådor mm. Små pappersbitar å snörstumpar är skatter för mig. Sparar på precis allt.
Och testar gärna nya material och bara fantasin sätter stopp.
På dessa har jag använt tex spackel, gips och träfibrer.
Jag gör både kort och LO, men tags, canvaser och att altra är nog favoriterna.
Så nu startar jag upp bloggandet med ett par tags på temat blå...

Jag har utgått från sk sockerpapper i beige och blå som jag färgar in med distresser.
Duttat lite med dynorna på ett plastlock. ..sprayar med vatten och lägger mina tags rätt i blasket så de blir rejält våta.
Då får dom en härlig struktur, när man sen torkar dem med embossfönen(hårblås funkar oxå ). Är tagsen böjda när de torkat kan man gå på med strykjärnet.

Sen var det dax för spackel och masker....Lite akrylfärg och sandpapper. Stämplar och vanligt embosspulver.

Stansat retroblommor och embossat med UTEE clear och lite guld för att få den där lite daggdropps liknande ytan.
Chalkar gör jag nästan alltid och använder då mina distresser eller färgerna chestnut roan och charcole.
Skvätt lite gips blandat med vatten över hela alltet.
Lite nytt lite gammalt..... blir Mariantestil
Å så här blev mina tags som nu sitter på varsin blå canvas.

Å här kommer några närbilder...



Då tackar jag för idag och hoppas detta gett er lite skaparkli i fingrarna. 
Å testa nu på att göra några tags...så himla kul. Gör precis så stor eller liten du vill. Jätte bra att ha några på lager....till paket....blommor eller varför inte bara som den är på en canvas eller för sig själv. Tags passar till allt å jag älskar dom ❤

Inga kommentarer: