lördag 7 november 2015

Hallå där i mörka November

Idag är det min tur igen och blogga, den här månaden är temat "gå bort present". Jag har gjort en hatt i Steampunk.



Jag började med att forma CS till en cylinder och sedan gjorde jag 2 cirklar en för botten och en för toppen. Min hatt har en korsett så jag hade bestämt mig för att göra den i lila toner. efter det gjorde jag hål för korsetten, satte dit eyelets. letade fram ett papper i lila toner som skulle täcka glepet för korsetten. Sedan drog jag ett mörklila band genom hålen.

Efter det så var det bara att gå loss med dekorationer, blommor, stämplar, utstansade kugghjul, blommor och blad.





Så kom jag på den geniala iden att man kan ha ljusslinga runt hatten och använda den som en bordsdekoration. Tänkte att den som får denna som present borde bli ganska glad eller vad tycker ni?





Hoppas ni fått lite inspiration där ute i cyberrymden!

kram kram



Inga kommentarer: