onsdag 7 oktober 2015

Hösten är här!

 Helgen 3-4 okt, var jag och en massa underbara tjejer på scrapträff i Piteå. Det var en fantastisk helg och massor med applåder och hurrarop till tjejerna i Northern Light Scrappers för mycket bra ordnat evenemang. Jag gjorde ett höstkort till en skisstävling eftersom temat i oktober på Scrappaloss är ”höst”.




Började med att måla stämpelmotivet med Promarkers, som är en Magnolia. Sedan valde jag ut kortbasen, det blev ett ljusbrunt papper.


 Vikningen gjorde jag kortare framsida på, kan inte minnas att jag sett denna vikning så ofta, och tyckte att det var kul att göra något som inte är så vanligt. Efter det använde jag en kantstans från Martha Stewart i ett mörkare brunt papper för att få en snyggare kant. Blommor och blad bestämde jag mig för att använda i orangeatoner.






Insidan gjorde jag väldigt enkel eftersom jag tycker att där ska det mest synas vem som gett kortet. På baksidan stämplade jag en bård med blommor.













Tänkte även visa snabbt hur jag har gjort med stämpelmotivet och ramen till det. Fick det här tipset efter att ha sett en enkel tutorial på Youtube.com. Först stansade jag ut det ljusbeigapappret och efter det ritade jag av stansen efter de ytterkanterna och klippte ut för hand. Finns det önskemål på en tutorial på detta så lämna en kommentar här under!

Hoppas ni fått någon inspiration  där ute i cyberrymden!

Kram kram


Carina




Inga kommentarer: