fredag 28 augusti 2015

Kill/manligt kort

Månadens tema är ju manligt/pojkigt och vad passar inte bättre då att en vän beställde ett kort till sin Son som fyllde 3år och allt han önskade sig var bilar i present. 
Så tänkte varför inte göra ett kort som ser ut som en bil. 
Ritade bilen förhand och under tiden som jag skapade kortet så kom jag på att bilen behövde ju en förare och passagerare så målade två söta stämplar en elefant och en groda i akvarellpennor. 
Idén utvecklades till ett bilshaker-kort.



Vill även visa upp ett kort som jag gjorde tidigare i våras till en man som fyllde 80år. 

Har använt mig av en teknik som heter maskning technique faux letter. 

Ha en härlig fredag och jag hoppas att jag har inspirerat er lite grann inför helgens skapande! 
//Helena 












2 kommentarer:

scraparin sa...

Jättefina kort:-) brev tekniken är jag så nyfiken på. Har aldrig provat den själv tyvärr.

Helena Söderkvist sa...

Tack! :)
Såg tekniken till brevet på Facebook för ett tag sedan, det var Sari Hänninen som gjort inlägget och jag blev inspirerad av henne. Tekniken heter Maskning technique faux letter
Det är lite klurigt att förklara i text men det finns en bra beskrivning på youtube sök på Maskning technique faux letter swedish tutorial