fredag 14 augusti 2015

Att scrappa till en man?

Hej på er!
Månadens tema är ju som bekant Manligt och min första fråga som dyker upp är, scrappar man annorlunda när det är till en man?

Svaret är inte alltid självklart. Jag gör nog det ibland, men inte alltid. Jag älskar att scrappa med dessa typer av färger och har aldrig gillat pasteller. Därför tror jag spontant att mina manliga alster inte skiljer sig jättemycket mot mina övriga.

Här är några kort jag gjort på månadens tema: 

Först ut ett Grattiskort till en 85-åring. Motivet kommer från Trollen av Rolf Lidberg som jag bara avgudar! Papprena kommer från Maja Designs serie - Ska vi ta en fika?


Nästa kort är ett tackkort. Motivet är Edvin med Ros från Magnolia. Papprets tillverkare är jag osäker på. Här har jag även använt blommor och spets.


Sista jag ska visa är ett lite kollage med olika varianter av kort till män jag gjort tidigare.

Neverendingcard i blått och orange. Grattiskort till en 25-åring. 
Ett kort i brunt och vinrött med sammetsrelifer på pappret - Till en vän
Grattiskort med Trollmotiv igen till en 40-åring
Grattiskort till Curt,där jag hållit allting ganska enkelt och låtit papper och stansar styra.





Inga kommentarer: