onsdag 15 april 2015

Titlar och hälsningar....

Både på kort och på layouter brukar jag använda text av någon form. På ett födelsedagskort blir det ofta någon form av grattishälsning, ofta med hjälp av en stämpel. På andra sorters kort kanske jag använde bokstavstickers, dymo eller alfabetsdie. På layouter använder jag oftast någon alfabetsdie, skriver ut på datorn, bokstavsstickers/bokstavsthickers eller skriver jag för hand.

Den här texten har jag skrivit ut från datorn för att få det typsnitt
och den storleken jag ville ha och sedan skurit/klippt ut bokstäverna.

Här har jag blandat olika, jag har bokstavsstickers, skrivit för
hand och så har jag använd en text från ett ark med rubb-ons.

På detta kortet fick det bli en stämpel

Och här har jag använt en alfabetsdie.

Hoppas att jag inspirerar er där ute till att använda er av texter och bokstäver på olika sätt.



Inga kommentarer: