torsdag 12 mars 2015

FÄRGLÄGGNING

Hej. Ny månad igen och Mars månads tema är "färgläggning". Det står mig extra nära för jag älskar att kleta och kladda med färger. Jag brukar åka till olika second handbutiker och kolla om jag hittar något som jag kan altra och det har blivit en del fynd. Här ser ni några av grejerna som fått sig en "make over". Jag har använt mig av samma teknik till allt; målat först med svart akrylfärg, sen duttat på brun akrylfärg och avslutat med att stryka på Inka Gold.
Pumps med kopparfärgad inka gold.
Julgranskulor med guldfärgad inka gold.
 
En teburk.
 
En ängel.

Jag hittade en jordglob på jysk som jag gjorde om och nu ser den ut så här:

Den här souveniren fick jag av mina föräldrar när dom varit till Thailand för några år sedan. Med åren har den bleknat i färgen så den har jag också gjort om:

En canvastavla med massor av "skrot" från garaget och från mina egna pysselgömmor. Jag har bland annat använt dragkedja, knappar, brickor, vingmuttrar, nyckel, bokstäver, band, blommor mm. 

http://ankisscrapbooking.blogspot.se

Inga kommentarer: