fredag 6 mars 2015

Färgläggning med Prismacolor pennor

Hej!
Jag tänkte på att visa lite prismacolor teknik med terpentin blandning. Jag har använt mig för akvarellpapper så blir det mjukare spridning på terpentin. Jag har förberedd en strip foton med det mesta steg. Hur markerar jag med linjen och sen efter blendning. 

Tips: blända i cirkelrörelse. Det ger bättre och mjukar effekt.

Alternativ till Prismacolor i EU är Spectrum Noir pencils och Derwent Softcolour pencils.

Den laqnafta finns i konstnärstillbehör om inte i scrapbutiker. En liten burk räcker för evighet.

 
Jag ritade en linje med mörkare färg runt ansiktet och spridit färgen med terpentin. 
 lagt lite ljusare färg och sen terpentin på stump. Det märks att den är fortfarande blött.
 så torkar den till slut och blir jämnare
 Dags för håret. Helt enkelt är mörka färgen på kanten och ljusa i mitten
När jag blandade med terpentin var det upp och ner rörelse. Jag ville att båda färger mjukas med varandra.
 Samma sak med kappan. Jag använde bara en färg.
 Igen med byxor.

 klockan ville jag göra en gammal känsla och lite smuts samtidigt den är dyrbar. tyvärr kameran fångar inte bra den silver bra. syns bättre i verkligheten.
 dags för bakgrunden.

och stansade jag den med notebook die (QK).


Hoppas ni gillar den!



2 kommentarer:

Ellenor Emilsson sa...

Ååå så fint! Vad duktig du är :)

Waracartist sa...

Tack! Glad den inspirerar dig :)