söndag 8 februari 2015

Månadens tävling februari.



Månadens tävling sponsras av teamet. Ett fint paket ligger i potten.

Temat för februari är vitt 
Kort, layouter, alter, pocket scrapbooking, digitala alster är välkomna.


Här kommer lite inspiration
Många gånger delar man  en cardstock till två kortstommar. Här kommer ett tips hur du kan använda  dig av en hel cardstock och göra tre kort i samma stil, men olika användningsområden och storlekar. Korten är15 x 15, ett ca 11 x 15 och ett till paketet eller blomman 7.5 x 7.5.
 Här är måtten om du vill testa

Cardstock 30 x 30 cm
Kort nr 1: Biga cardstocken på mitten, vik till en 15 x15 cm kortbas ( längst upp i bild)
Kort 2: Dela den andra halvan vid 22,5 cm  och biga den stora biten på 11.3 cm. (11,2 x 15 cm)
Kort 3: Biga den lilla biten  till ett 7.5 x 7.5 cm kort


Och så här  blev mina tre kort när jag tolkade temat vitt.


Lycka till!


Nu är vi i teamet spända  på hur du har tolkat  temat  vitt.


  •  För att vara med och tävla klicka på Mister Linky längst ner i detta inlägg och skriv din direktlänk till ditt alster (blogg, Flickr, Instagram, Google+, mfl).
  • Länka tillbaka till det här tävlingsinlägget från ditt inlägg i din blogg etc..
  • Ett bidrag per deltagare.
  • Har du inte blogg eller annat onlinekonto så går det bra att mejla ditt bidrag till: scrappaloss@gmail.com

Se även under tävlingsregler här uppe för mer detaljerad information om reglerna. 
Senast den 22 februari kl 23:59 vill vi ha ditt bidrag.

Vinnare utses av designteamet och meddelas här på bloggen den 28 februari







4 kommentarer:

Yvonne sa...

Mycket stilrena snygga kort!

Jag gillar att göra kort i vitt och gick i tankarna att jag skulle göra ett då jag fick se denna tävling så då blev det av och nu finns mitt bidrag här.
Mvh Yvonne

Tettiz sa...

Jag ÄLSKAR att scrappa i vitt så självklart var jag tvungen att vara med! :D Tack för inspirationen!

Niina sa...

Så har jag lämnat mitt bidrag. Kul att göra, svårt att fota när solen lyste in så starkt. Men det ska jag absolut inte klaga på :D

Tettiz sa...

Sent omsider vill jag tacka så mycket för vinsten som jag hade fått i brevlådan för ett tag sen! :D Tack så mycket!

Ser fram emot att hugga tag i mars månadsutmaning nu! :D