måndag 26 januari 2015

Presentation + Layout

Hej

Mitt namn är Camilla, men kallar mig Sunie. Idag är min första dag som Gäst Designer här hos Scrappaloss och det känns verkligen helt underbart att ha fått den här chansen.
Jag bor i Stockholm tillsammans med min man och två barn, en son -12 och dotter -14. Mina barn kommer ni att få se mycket av i mina alster då de är min stora inspirations källa. Dock kommer jag att täcka för deras ansikten då de inte har valt att deras bilder ska synas på internet. Hoppas det är okej ändå? :D

Jag har alltid pysslat, ända sen jag var liten. Jag kommer ihåg att som barn hade vi i familjen en stor röd pyssellåda som var full med olika material. Det var nog det bästa som kunde under dagen när den lådan kom fram. Så jag har skapat i det mesta, gips, tändstickor, lera m.m. Det är nu på senare år som jag verkligen har fastnat för Scrappbooking och jag började göra Layouts när min son föddes för att dokumentera hans liv. Jag har även upptäckt Pocket Scrapbooking och håller just nu på med ett album för 2014. Det kommer säkert att bli ett för 2015 också.
Så för att summera så gör jag varsina album till barnen där det bara  är layouts och för att komplettera det hela så gör jag Pocket Scrapbooking album till hela familjen.

Jag har även gjort ett alster till denna månads tema som är Clean and Simple för att ni ska få en idé om hur min stil inom scrapbooking ser ut.

 
Papprena som jag har använt kommer från American Crafts paper pad Best of American Crafts och Fancy Pants Childish.
Bokstäverna och siffrorna har jag stansat ut med min Big shot och diesen kommer från Memory Box.
Just Clean and Simple tyckte jag passade perfekt till denna bild då jag ville att just bilden och historien skulle synas mest.
 
Hoppas att ni har fått lite inspiration till skapande. 
 

Inga kommentarer: