onsdag 28 januari 2015

Presentation - DT Matilda

Hejjhejj!
Matilda heter jag och ska vara gästdesigner här hos ScrappaLoss under våren. 
Det ska verkligen bli jätteskoj!

På nätet går jag oftast under namnet ScrappyMatilda, men ibland även Godispapper.

Jag är en 23-årig tjej från Hälsingland som numera bor och pluggar journalistik i Sundsvall. Efter flera år av försök kom jag äntligen in på denna utbildning i höstas. Innan jag flyttade hit hade jag bott i England ett år och jobbat som Au Pair vilket var otroligt lärorikt!

Jag har alltid varit intresserad av att uttrycka mig kreativt, men det var först omkring 2008 som jag fastnade för just Scrapbooking. Det var min dåvarande pojkväns mamma som introducerade mig för hobbyn, som jag aldrig hade hört talas om innan. Sen var jag alltså fast!
Det jag skapar allra oftast är album av olika slag. Album gjorda med papperspåsar, album bundna med en bind-it-all, albumsidor gjorda av kuvert – You name it, jag gillar alla sorter! När jag inte skapar album blir det mycket kort, askar, tavlor samt en och annan layout.

Det jag skapat efter månadens tema ”Clean & simple” var en tavla. 


 Bilden är ett gammalt foto som föreställer min mamma tillsammans med sin häst hon hade när hon var yngre. Jag hittade bilden när jag letade runt i en av mina alla lådor av pyssel. Jag har tidigare skapat ett album med bilder på dem tillsammans, så denna gång blev det en tavla! Här har jag använt lite olika spillpapper jag hade och under dem har jag skapat ett tegelstensmönster med en stencil och stämpelfärg. Sen har jag också använt några blingstenar för något litet extra!