onsdag 14 januari 2015

Bra att ha kort

Har du också råkat ut för att du är utan kort när du ska gå bort till någon bekant. Då är dessa snabb-gjorda kort bra och ha, eller göra på kort tid. Man kan göra dem i förväg, men vänta med texten beroende på vad för tillfälle det är. Då går det fort att fixa till dem vid tillfället.

När jag gör dem gör jag några likadana men i olika färgställningar. Ibland med stjärnor ibland med hjärtan eller andra die som jag har i olika storlekar. Här är det bara fantasin som kan stoppa dig.

Till dessa har jag tagit färdiga kortstommar och gjort en mindre bir/matta i samma papper. Om kortet är 12 x 15 cm är mattan 11 x 14 cm. Sedan dekorer jag mattan tills jag är nöjd och fäster på kortstommen. Alla korten utom den med hjärtan kan stå både horisontalt och vertikalt.




På detta kort har jag lagt 2 dies i storleken eftervarandra och sedan lagt ett mönstrat papper som kontrast under min matta. Därför är den här mattan 5 mm mindre och kontrast papperet är 11 x 14 cm



 Hoppas detta har gett dig lite inspiration till enkla kort som går fort att göra.




Inga kommentarer: