måndag 27 oktober 2014

Card in a box

I landsänden som jag bor i har hösten övergått till vinter. Fast i helgen fick vädergudarna för sej att regna på oss, så just nu är det slaskigt och trist.

Jag fick en beställning på ett kort. En lärare byter arbetsplats efter höstlovet och hennes kollegor vill självklart avtacka henne. Hon är NO-lärare och det skulle framgå av kortet.
Jag klurade en tag och hittade en kortvikning som skulle passa bra.
Card in a box (eller kort i låda på svenska) såg spännande ut och det finns många möjligheter till att dekorera på ett spännande sätt.

Jag googlade runt och hittade en beskrivning och satte igång. Det var enkelt och roligt att göra det. Kommer garanterat att göra fler i framtiden.


Jag har försökt att hålla mej till höstiga färger, men dekorationerna kan jag inte påstå är höstiga, fast de är ju där av en annan anledning.

Djupet i lådkortet
Närbild på dekorationerna
Framsidan
Baksida

Mottagaren blev glad och dekoreringen uppskattades.

Ha en bra dag!


1 kommentar:

Ellenor Emilsson sa...

Åå vilken jättefin box du har gjort! En sån måste jag med försöka mig på :)