söndag 13 juli 2014

Tekniktips - hålla reda på olika tips på distresserna

För några år sedan började jag sammanställa ett lite häfte med tags, där jag samlar de olika tekniker jag lär mig när det gäller att göra bakgrunder med distresserna. På baksidan skriver jag ner de olika stegen. Häftet har jag satt ihop med en öppningsbar ring, som jag knutit några band i för att göra lite finare.



Gör cirkelrörelser utifrån och in i olika nyanser.
Stämpla och dekorera efter önskemål.

Stämpla med en vattenstämpel (genomskinlig embossingstämpel).
Embossa med genomskinligt pulver.
Gör cirkelrörelser utifrån och in med olika färger av distresserna.

Dra hela distress ink-stämpeldynan över pappret.
Knöla ihop pappret och veckla ut det delvis.
Ta en ny färg av distress ink-stämpeldynan och dra över kullarna på pappret.
Spraya med vatten, täck med smörgåspapper och stryk pappret torrt/slätt.
Stämpla och dekorera.

Sätt en peeler på pappret.
Gör cirkelrörelser med olika nyanser av distresserna.
Ta bort peelern.

Samma som ovan, men behåll peelern efteråt.


Ja som ni ser kan man fylla den i oändlighet och man lär ju sig nya tips hela tiden och den är lätt att ha med som inspiration.



Inga kommentarer: