måndag 7 juli 2014

Presentaskar och en kort presentation.

Hej på er!

Under hösten har jag fått chansen att vara med här och det ser jag fram emot. Vem är då jag?

Jag heter Zora Bergström och har alltid tyckt om att pyssla med något, allt från handarbete, papper, tyger till örter och salvor. Scrapbookingen upptäckte jag hösten 2010 och kom igång riktigt ordentligt 2011, då jag startade min blogg. 

Vilken stil är då typiskt mig när jag scrapar?  Det varierar mycket. Det har nog lite att göra med på vilket humör jag är på. Ibland ska det vara mycket, lager på lager och naturligtvis blommor. Ibland gör jag CAS- kort, den här formen tycker jag är en utmaning, att använda bara lite och hitta en balans. Men något som jag sällan kan vara utan är blommor på mina alster. Altra saker tycker jag också om att göra och då oftast med ett lager Gesso.

Hoppas jag kan inspirera er med några idéer under hösten.

Den här gången ska jag visa presentaskar. Presentaskar är alltid bra att ha, om man vill ha med sig något. Ibland har man mer tid att göra en ask, ibland är tiden knapp. Gotttisasken som är trekantig tar lite tid att göra. Tea Askar/lådor är lätta att ta isär och sedan kan man klä dem med mönsterpapper eller använda dem som mallar. 



 Bokstäverna som är utstansade i röd cardstock, har fått ett tjock lager med Crackle accent.



Ha en skön juli.


Inga kommentarer: