onsdag 30 juli 2014

En liten Dimond box (Samt ett litet hej från mig som är ny i teamet)

Jag är helt ny i teamet här på ScrappaLoss och ska försöka mig på att inspirera er till lite (mer) pyssel under hösten.

Och vem är då "jag"?
Mitt namn är Ellenor och jag bor i Västerås tillsammans med min sambo Stefan. Vi har även en fluffig, halvknäpp liten katt också, som heter Knutte.

När vi flyttade till vårt hus för drygt ett år sedan så blev det ett rum "över" och vips så hade jag fått mig ett alldeles eget pysselrum! Där älskar jag att sitta och pyssla med diverse saker (tillsammans med Knutte som gärna, såklart, ska ligga mitt i. Det finns ingen stund som är så bra att gosa på som när matte sätter sig för att pyssla)

Det blir gärna lite blandat när jag sitter i mitt rum, kort är väl det jag gör främst, med jag försöker mig gärna på att göra nya saker som man sett på nätet eller i någon tidning. Mitt kommande projekt är att försöka få in mina semesterbilder i ett Sn@p-album, tycker om idén med att blanda bilder och scrapbooking på ett och samma ställe, göra lite fickor för att stoppa i biljetter, klistra in kartan som visar hur långt man gick, visitkort från hotellet och infobladet på t ex ett museum som man tog för att läsa senare, men som bara bli liggandes, perfekt att klistra in alltsammans i ett album.

Min stil när jag skapar? Jag skulle nog säga stilrent och enkelt kanske... Sen ibland kan jag nog sväva ut och göra något helt utanför mina ramar... Vi får se under hösten, om vi tillsammans kanske kan komma på vad jag har för stil på mina alster.

Den här månaden var uppdraget att göra en annorlunda vikning på en box/låda/ask.
Jag valde att göra en liten dimond box, tycker att de är så söta:

Två små söta askar

Här har jag använt mig av papper från My Minds Eye, fjärilarna är gjorda med lera  och formar från Martha Stewart. 

Här har jag använt mig av papper från Heidi Swapp

De små runda stjärnliknande sakerna på asken till höger är dies från X-cut.

Dimond Box
När jag gjorde askarna så valde jag att dela stencilen på hälften, vid den prickiga linjen, så fick jag två likadana remsor, för då kunde jag använda två olika sorters papper.

Hoppas att ni tyckte om dem och är det något ni undrar över så skriv gärna i kommentarerna så svarar jag där.

Ha en fortsatt underbar sommar :)






2 kommentarer:

Salami sa...

Meen... vilka snygga boxar : )

Helena Söderkvist sa...

Grymt snygga boxar och vilka söta fjärilar :)