fredag 25 juli 2014

Card in a Box / 3D Folding Box Card

Det kort jag ska visa idag har flera olika namn, så jag vet inte vilket vi ska använda, men söker man på nätet på dessa begrepp hittar man flera tutorials på hur man gör dessa. 2 förslag på videos från youtube finns längre ner i inlägget.

Detta kort är smart då man kan göra det platt och därför skicka det till en billig peng, samtidigt som det ger lite liv när man ställer upp det. Man kan nyttja både klistermärken och bokmärken, så det är bara att börja rota i dina gamla gömmor! Använder du klistermärken så pensla baksidan med potatismjöl när du fäst dem, så klibbar de inte fast i något de inte ska fastna i.

Du väljer själv hur mycket du ska dekorera, om du vill ha glest eller tätt mellan figurerna. Så variationerna är otroligt många!

Själv har jag valt denna gång att göra en kort med tema vilda djur.







Tex dessa videor:


Lycka till och fortsätt nu njuta av sommarvärmen, själv börjar jag snart min efterlängtade semester!





Inga kommentarer: