onsdag 18 juni 2014

GRATTISKORT

Hej. Idag är det min tur att blogga och jag har valt att visa upp ett grattiskort som jag har gjort enligt månadens tema ("Grattis"). Så här ser den ut:
Jag har använt mig av ett mörkgrått cardstock till stommen, spetsen och omtaget. Det mönstrade pappret kommer från My Mind´s Eye och heter "On the Bright Side". Gjorde en spets med en hjärtstans som jag köpt från ICA Kvantum. Dekorerat med grå och svarta blommor.
Så här ser kortet ut när det är helt utvikt. Jag har gjort en ficka i mittendelen att ha en tag i. På baksidan av tagen finns plats för en personlig hälsning till mottagaren. Den vackra bilden kommer från Madeleines Digitala Vintagebilder.
Omtaget som håller ihop kortet.
 
Kortmodellen är en så kallad Criss Cross-card och är väldigt enkel att göra.
Du behöver en cardstock 10x30 cm. Biga vid 10cm och 20 cm. Skär dom yttre bitarna på tvären (se bilden). Sen är det bara att dekorera efter smak.
 
Hoppas ni gillar kortet och blir sugna att göra en också..
 

Inga kommentarer: