onsdag 4 juni 2014

GRATTIS !!!!

GRATTIS-KORT 


Har gjort ett kort av lite blandade material ....

KOM IHÅG ATT ALLT ÄR TILLÅTET INGET ÄR FEL ....

"- Man tager vad man haver"  sa Kajsa Varg.


Bilderna på fåglarna målade av Marjolein Bastin hittade jag på Pinterest det är en underbar sida till inspiration. dom är utskrivna limmade på hårdare kartong och  utklippta.
Färgen på fåglarna fick bestämma vad det skulle bli för färgskala på korten.
Gammal boksida som jag tagit textremsa ifrån, bokblad är så användbart till mycket....  
Knappar.    En bit snöre.   En bit band.
Blandat kartong och tapetbitar, en del med rivna kanter andra stansade med Magnolias svirl tex,   några fast sydda,   några bara klippta rakt.
Texten har jag gjort i photo shop . skrivit ut kartong.

Blomman gjord med grillspetts-pinne och  utklippt ut rundel med  uddkant, limmat 
då o då under tiden jag rullat. När den är klar har jag sprayat lätt med vatten och format till den .
även klippt av den på baksidan och limmat den på en liten rund kartongbit.
Man kan sota ner kanterna om man vill, eller spraya med mist /färg tex.


Jag gillar lager på lager och har hittat en rulle med ganska tjock dubbelhäftande tape som man sätter upp speglar med. den lyfter så bra. Den har jag under fågelholken tex.




 Lycka till med ert skapande !!!!!!!

Detta kan vara den sista inspirations tipset från mig på denna sidan,
 då jag bara varit Gäst inspiratör  här på  ScrappaLoss.se   Tack !!! Det har varit roligt.

 Men ni kan alltid kolla min hemsida, om ni saknar mig.
www.elenorkrantz.se    

 X KRAM&PUSS O

Inga kommentarer: