fredag 30 maj 2014

Konfirmationsgåva

Sambons äldsta barnbarn har blivit konfirmerad. Jag ville göra något lite extra till honom och det blev den här "vikta boken".

En gammal bok... och så vek jag ihop sidorna tre och tre och böjde dem in mot ryggen. Inget lim behövdes, de fastnade där av sig själva. Pärmarnas insidor klädde jag med ett blåmönstrat papper.

Ett foto på konfirmanden och en vacker text från ROX Stamps monterade jag på blå cardstock och stack ner mellan sidorna (och jo, här behövdes det lite lim!). Sen började det riktigt roliga, nämligen att dekorera det hela! Blommor och kors kändes självklart.

Pärlor på tråd och en stämplad konfirmationstext.

Namnet har jag stansat ut med QK Spicy Chicken. Pricken över i monterade jag på en smal remsa plast från en förpackning, så att den står upp på rätt plats. Konfirmandkillen är en stämpel från Phunnyface, som jag stämplat på akvarellpapper, färglagt med tombowspennor och klippt ut.

 Det söta hjärtat är även det från ROX.

Alltihop från sidan.

Och bakifrån. Här finns datum och plats för konfirmationen samt vår hälsning. En sedel vikt som en solfjäder satte jag fast med glue dots också. Säkert uppskattat! *S*

Hoppas att jag kunnat inspirera till roliga presenter framöver! Den här kan ju göras med vilket tema som helst, såklart.


2 kommentarer:

Elenor Krantz sa...

Vilket jobb du lagt ner, och bra blev det också!

Cornelia sa...

1000 tack, Elenor!