onsdag 2 april 2014

Påskpresenter

Hör ni, som jag, till dem som tycker att barn av idag äter på tok för mycket godis? Isåfall kanske ni också känner som jag när det börjar dra mot påsk... att enormt stora påskägg fyllda med gotter av olika slag är en present som ni egentligen inte alls vill ge bort?

Så... förra året gjorde jag en annan variant på påskpresent till barnbarnen. De dekorerades med egenhändigt gjorda tags. Här använde jag spillpapper, som jag har i mängder. Det käcka motivet kommer från Phunnyface och den söta biljetten från ROX Stamps.

Jag har stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor. Att dekorera med en påskfjäder kändes helt självklart.

Istället för mängder med godis fick barnen ETT chokladgodisägg, placerat i en gullig äggkopp, tillsammans med en påse grönsaksfrön. Att så frön är så kreativt och kul och att se något växa och ta hand om det... ja, det tycker jag är så härligt och barn brukar gilla det!

2 kommentarer:

Waracartist sa...

Bra idé! fina bilder och håller samma tema.

Elenor Krantz sa...

Fiffiga Cornelia !!!