onsdag 30 april 2014

Påsk egg, steampunk vintage..

Månaden gick slut snabbt! Men vilken härlig varm månad var det! Tack!

Jag har gjort påsk egg denna gång och det tog inte lång tid eftersom jag visste hur jag vill göra det. Det enda nya sak som jag provade är att skapa tråd av värmepistol lim vid att dra ut den.. måste säga att göra det som fel är lättare än att försöka göra det med mening!!

Decopage egg och med bläck färgade den som bakgrund och lagt resten efter åt.




Endast i Scrappaloss kan du se detaljerna!! =D
 Den lilla spegel är embossing powder WOW.  Den flaska har jag värmt upp glaset, lagt i guld embossing pulver och den började fastna lite här och där, sen smälte den samtidigt rolla flaska för att sprida pulvren. Efter det, en droppe blå bläck i vatten och fyllde den. Så blev effekten. Tycker det var succé!!
 med dappers jag färgade blommorna med guld och silver.. den grön på ägget är embossing pulver som jag hade svårt att fasta, vet inte varför versa mark inte fungerade och när jag använder värmepistol pulvren flög! det fixade jag med limstift efteråt.
 Die cut kuggar, svart cardstock, med finger färgade fingret silver och guld och sedan embossing med clear glitter embossing WOW också. 

 Jag adderade små detaljer på kedjan, hjärta brad, hängde jag i den.

Hoppas det inspirerar er...




Inga kommentarer: