söndag 27 april 2014

Och påsken varar än till jula...

Julen varar ju till påska... står det i visan. Och då måste väl påsken vara fram till jul, eller? Hur som helst, så känns det kanske lite sent att visa de här påskiga ATC-korten nu, när vi strax går in i maj månad och försommaren står för dörren, men men... ibland blir det så!

Vårt tema för april är ju påsk och ATC och dessa två kort skickade jag till en av teammedlemmarna.

Tekniken jag använt har säkert ett namn, men jag känner tyvärr inte till det. Jag har iallafall clearembossat den "nätmönstrade" stämpeln i bakgrunden. Sen droppade jag på lite akrylfärg och drog ut den med ett plastkort (typ kreditkort) så att den blandades lite hur som helst. Blir en ganska fin effekt, tycker jag.

Tuppen och hönan är utstansade med dies från Quickutz och biljettstämpeln kommer från ROX Stamps. De här korten är ju små, så det får inte plats så väldigt mycket pynt.

Sen hittade jag baksidor till mina kort, gratis att skriva ut från internet, så då gjorde jag det och så här ser de ut när jag fyllt i mina uppgifter.

Ha en fin valborg och 1:a maj!


1 kommentar:

Elenor Krantz sa...

TACK RARA DU !
DET VAR JU JAG!!!! som fick dessa fina ATC-kort