måndag 3 mars 2014

Vi har vår i luften!

Efter denna lite konstiga vinter med ganska lite snö och relativt varmt (åtminstone hos mej här i Sundsvallstrakten) så börjar väl ändå vårkänslorna att spira litegrann nu?!

Jag har gjort ett par center step cards med trädgårdsmotiv. De är i stort sett lika men skiljer sig lite i färgerna på damernas kläder, som matchas av blommorna.

De härliga stämpelmotiven kommer från Phunnyface.

Kortet till mina föräldrar (som är riktiga trädgårdsmänniskor) fick bli gult, för det gillar min mamma.

Det andra kortet går litegrann i rosa.

 Mannen får klippa gräset medan frun i huset pysslar med blommorna! *S*

Det rosa kortet är till en kvinna som går i pension och ska resa till Prag. Hon gillar att dansa också och allt detta kan man se på insidan av kortet. På det högra kortet kan man se hur jag knutit fast en fröpåse, det ska såklart göras även på det vänstra.

För vad är mera "VÅR" än just frön och att se små växter spira?!!

Kortens baksida.

Ha en skön vår!


7 kommentarer:

Sofia Björklund sa...

Helt underbart skapande :) Du är otroligt duktig! :)

Cornelia sa...

Tack så väldigt mycket, Sofia!

Elenor Krantz sa...

-inspirerande kort. verkligen vårkänsla. Men jag blir fattar inte hur det är uppbyggt har suttit och klurat en bra stund. :-))

Jessika sa...

Supersnygga!! :)

Cornelia sa...

Elenor, modellen är ett center step card. Googla, så hittar du massor med bra beskrivningar!

Tack för din kommentar!

Waracartist sa...

Väldigt fint gjort :)

Cornelia sa...

Tack för era fina kommentarer!