onsdag 5 mars 2014

Canvas tavla

Canvas tavla

" IDAG VÄLJER JAG MIG  "

Det känns så lyxigt att få vara för sig själv och pyssla eller hantverka. 
Denna tavla har jag satt upp i hallen för att påminna mig om att jag skall ta mig tid.



Jag köpte en färdig-spänd canvasduk på träram.
  Målade kanten med en stämpeldyna i den gröna nyansen.
Material: tårtpapper, färdiga blommor, band, penna, svirl-stämpel, årstidsstämpel, kartong


Alfabetet har jag skrivit ut i dator på kartong ett helt ark med många av varje,
välj en favorit stil    gärna i fet-stil.
  klippte ut de bokstäver jag behövde och färgat kanten
 med samma gröna stämpeldyna som tavelramen



Av tårtpappret klippte jag ut små blommor 
som jag satte bakom för att fylla ut så att det inte behövdes så mycket köpta blommor.
 gjorde även liten spetsram runt årtids-stämpeln .


 IDAG  VALDE JAG MIG !!

 Nu väljer Du  DIN DAG  och gör något fint.

 elenorkrantz.se   önskar dej lycka till  i Vår..........



2 kommentarer:

Johanna Åberg sa...

Både vackert och tänkvärt!

Cornelia sa...

Underbar tavla med viktiga ord att ta till sig!