onsdag 19 februari 2014

ALTRAT EN BOK

Hej. Nu är det min tur att inspirera er. Månadens Tema är hjärtligt och jag har valt att göra ett romantiskt alster med kärlekstexter. Hoppas ni gillar den här boken som jag har altrat. Den här boken är ca 21x15,5 cm när den är färdig.
Så här har jag gått till väga:
 Jag började med att vika in alla sidorna i en bok. Inåt, blad för blad. Den här boken är 10x15,5 cm. Man behöver inte limma eller tejpa fast sidorna.
 Mätte bokpärmen och skar ut två stycken vita cardstock. Mina blev 9,8x15 cm.
 Sen tog jag och klippte ut två stycken mönstrade papper. (Dom ska vara några millimeter mindre än cardstocken). Chalkade med brun färg och limmade fast dom sen på cardstocken. Jag valde mönstrat papper från Maja Design.
 Jag vill ha en pappersspets både upp- och nertill så jag tog och klippte ut två vita pappersremsor som jag stansade ut ett mönster på med en kantstans. Klippte sen ut en smal remsa av det mönstrade pappret. Chalkade och limmade fast den.
 Sen är det dags att limma fast spetsbandet.
 Vill även ha en spetsband i mitten. När allt är fastlimmat är det dags att börja dekorera. Så här ser min bok ut när den är helt klar...
 Jag valde att dekorera med blommor, hjärta, halvpärlor och tags med olika texter på. Tagsen har jag satt fast med 3D-kuddar för att få upp dom lite grann. Satte fast en öljett och knöt fast ett band.
 Love is a moment that lasts forever.
 Every day i love you more. Today more than yesterday but less than tomorrow.
All you need is love.
Ett hjärta som jag har skurit ut med min Silhouette Cameo.
 
 Jag har altrat såna här böcker tidigare, fast dom är större, ca 29x22 cm.
Vintagebilderna är från Madeleines digitala vintagebilder.
 

7 kommentarer:

Sofia Björklund sa...

Wow, otroligt fint!! :)

Elenor Krantz sa...

-Du är så duktig på fiffiga pappersalster. Inspirerande !

Johanna1978 sa...

Vackert! Det har du gjort bra :)

Waracartist sa...

Häftigt :D

Cornelia sa...

Superfina!

Cornelia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jessika sa...

Oj vad vacker! :D