söndag 23 februari 2014

ALMANACKA + EGNA DEKORATIONER

Hejsan. Jag tänkte visa er en scrapalmanacka som jag har gjort för 2014. I den skriver jag upp månadens tema, vilka dagar vi inspiratörer ska blogga men även när jag har styrelsemöten och scrapträffar med scrapföreningen jag är med i, nämligen Northern Light Scrappers. Almanackans sidor är i A4-storlek och det sitter olika dekorationer i högra nedre hörnet för att den ska bli stabil och kunna stå upp på skrivbordet.
 Pappret är designat av Finnabair och vintagebilden kommer från Madeleines digitala vintagebilder.
Jag har gjort månadsbladen i Word. Vill ha med vecka, datum och dag så det blir överskådligt.  Har även skrivit in alla röda dagar.
 
Som sagt var så har jag gjort egna dekorationer till varje sida. Det är Paper Medallions (vet inte vad dom heter på svenska) i olika former och storlekar.
Har använt mig av färdiga mallar och mönsterstansar.
Genom att klippa och vika pappret så här får man läckra medallions..
Genom att stansa med olika sorters kantstansar får man olika motiv och även olika sorters mönster på blommorna. Vill man ha en liten blomma skär man ut en smalare remsa. Ju bredare remsa desto större blommor blir det. Man kan även välja mellan att stansa bara på ena långsidan av remsan eller på båda. Man kan även dekorera med en mängd olika saker, knappar, blommor, brads, band och snören mm.
 

1 kommentar:

Johanna1978 sa...

Oj, vilket jobb du lagt ner. Imponerande!