tisdag 24 december 2013

God Jul med choklad!

Julafton. Nog är det något lite magiskt med julafton?! 

Dessa chokladkort har jag gjort till en god vän, som skickade dem till goda vänner. Ett ville hon ha i blått...


 ... och så här ser det ut på insidan.

"Fönstret" är gjort av vanlig overheadplast och runtom har jag limmat pärlor på tråd, väldigt lättarbetat och enkelt att använda.

På alla mina kort finns min personliga stämpel på baksidan. Ofta maskar jag in en bit av motivet från framsidan, för jag tycker att det ger en fin helhet.

Två kort till skulle jag göra och jag valde att göra dem "likadana" men i rött respektive brunt.

Och här är insidorna.

Och vem är då "jag", som skrivit detta lilla inlägg?! Jo, en av de nya gästinspiratörerna, som egentligen inte börjar förrän 1 januari, men jag tjuvstartar lite redan nu! Cornelia heter jag och du hittar min blogg HÄR.

En närmare presentation av mej kommer här i bloggen i januari. Välkommen tillbaka då!


1 kommentar:

Suha sa...

Det är en bra idé För chokladkaka! Så enkelt och kreativt.

God jul och gott nytt år!