onsdag 4 december 2013

Blue christmas

Nu närmar sej julen med stormsteg. Första advent har kommit och snart är det andra advent. Det börjar vara hög tid att få iväg sina julkort, om man fortfarande skickar sånt.
Jag delar ut några handgjorda till de närmsta och ibland skickar vi några julfotokort till vänner. I övrigt önskar vi "God jul o gott nytt år" via mejl och facebook.
Men jag vill ändå göra några julkort varje år, för att det känns rätt så. Dom brukar jag försöka sälja på julmarknaden och på jobbet.

Nu har jag gjort ett kort som inte är i de traditionella röda färgerna, utan i blått.

En bas i kraft och en matta i blå cardstock som jag stansade en bård på. Det mönstrade papperet går i blått med snöflinger.

Stämpeln som är från Panduro klippte jag ut och satte på distanstejp för att få lite höjd på kortet. Lite silver glitterlim fick granen för att bli lite intressantare. 

Hoppas ni får en trevlig andra advent!


1 kommentar:

Cornelia sa...

Mysigt kort! Jag gillar kraft och tycker att blått är fint (även om det är min "svåraste" färg att skapa i själv, så därför beundrar jag alla andra, som gör så mycket fint i just blått!).

Ha en fin adventstid!