fredag 9 augusti 2013

Sommar 2013

Hej

Här kommer en sida ur min "blandat-scrap-bok". I den ska jag testa nya grejer och tekniker, som inte är Lo, kort eller alter.
 
 
På denna sida så har jag samlat nyckelorden för hur min sommar har varit. Tyvärr försvinner texten lite i fotot. Beror troligen på metalicen i färgen. Den är tydligare i "real Life"
 
 
Det första som jag gjorde med denna sida var att använda gesso och två masker. Efter det torkat så på med lite hemmagjord mist i grönt, blått och gult. Sedan var det dags att låta det torka igen och under tiden passa på att förbereda lite middag.
Vimplar och siffror är stämplade med vattenfasta stämpeldynor för att ge riktigt skarp färg. Prickar och blommor är stämplade med distressdynor.
 
 
Solrosen är gjord av stansade blad och en stansad elips. För att få djup så är kanterna chalkade. Texten sommar är också utstansad och runt "sommar" och "solrosen" så har jag ritat en svart linje så att de ska matcha vimplarna.
Vimplarna är färglagda med gelatos, som ger ett lagom täckande utseende och har lagom klara färger.
 
 
 
Ha det bra och hoppas att du har haft en lika bra sommar som jag har haft
 
Kram MarieG