fredag 2 augusti 2013

Canvastavla

Hej allihopa! Idag är det min tur att sprida lite inspiration. Månadens tema är mixed media och när jag såg detta blev jag lite nervös. Jag är nybörjare när det gäller mixed media och jag kommer idag visa mitt första försök. Jag har alltså inte gjort detta innan så nu förstår ni varför jag är nervös och att detta blev en riktig utmaning för mig. Jag hoppas i alla fall att ni gillar den och att den kan ge lite inspiration.

Så klart valde jag att göra en stor canvas som första projekt. Denna är 20x20. Jag har limmat på spets, förband, tårtpapper och spets på botten. Därefter använde jag modelling paste för att få struktur. Därefter limmade jag fast dekorationen med en limpistol och la på två lager av modelling paste. Sedan använde jag akrylfärg. Jag löste upp lite i vatten och sprutade på tavlan och där jag ville att det skulle vara mörkare målade jag lite med pensel och sprayade på färgen.

Dekorationen på tavlan är både ifrån mitt scrapprum och ifrån verktygslådan.  Där kan man hitta många skatter :)

Ett fint fotografi på min hund.





4 kommentarer:

Wanel sa...

Jättefint! Ser superproffsigt ut!!!

Johanna sa...

Otroligt läcker!

Padoriaa sa...

I like it :) Very nice composition and colours :) Sweet :)

Mackan sa...

Jättefint!