måndag 8 juli 2013

Presentation DT - Johanna1978

Jag heter Johanna Marklund, årgång 1978. Lever med make, dotter, hund, katt och sköldpadda i Västerbottens inland.

Jag har nog som många andra alltid varit pysslig. Vad jag har hållit på med har varierat under åren. Måla/teckna, luffarslöjd, smycketillverkning och nu korttillverkning/scrap.

Med scrapping började jag 2010. Hade suttit och tittat på nätet och i Panduro-katalogen och drömt mej bort länge. Men jag var lite rädd för att börja. Tänkte att det skulle bli så dyrt, fanns ju så mycket fint och jag ville ha ALLT!
Bloggar, forum, Facebook-grupper och Pinterest är de störta inspirationskällorna idag för mej. Ibland utgår jag från tävlingar/utmaningar när jag skapar.

Vi har ett hobbyrum som vi alla tre delar på. Min man har en hörna och jag och dottern delar på ett bord. Hon vill oftast göra samma pyssel som jag så det brukar ordna sej.
Sommartid kan jag gärna sitta i uterummet eller på altan och scrappa.
För det mesta så skapar jag kort, ibland alter och sällan LOs.
Jag gillar att återanvända material och ser möjligheter med sånt som andra skulle klassa som skräp. Det var länge sedan jag köpte färdiga blommor, dom gör jag helst själv för att få dom i den färg och form jag vill ha. Jag har svårt att sätta in mej i ett fack. Det varierar efter humör vilken stil jag lutar mot.


Jag ser scrappingen som avslappning och ett sätt att få utlopp av kreativiteten. Det blir lite terapi/meditation när jag scrappar eftersom jag glömmer tid och rum när jag är mitt uppe i ett projekt.

Jag ser fram emot vad den här hösten ska erbjuda och hoppas att kunna inspirera någon.

Du hittar mej här


2 kommentarer:

Tinas pysselblogg sa...

Fint och somrigt kort:-)

Gunn-Eirill sa...

Koselig kort :-)