torsdag 25 juli 2013

Presentation DT - DeadUntilDark.

DeadUntilDark.

Linda heter jag. Jobbar som Personlig Assistent, är född 1980, bor i hus i Småland med min man, 2 barn (Hailey -09 och Devin -07) och 2 extrabebisar (katter).
Jag har kallat mig DeadUntilDark på alla forum ungefär så länge jag kan minnas. Det är inte så brutalt som det låter utan är en association till mina sömnproblem jag haft sedan jag var liten. Trött om dagarna och pigg som en mört när mörkret faller. Det är oftast då jag passar på att scrappa!

En kompis till mig hade tjatat rätt länge att jag skulle testa på detta med scrap, men njae, jag kände väl inte att det var min grej även om jag alltid gillat att skapa och pyssla på olika sätt (en hel del renovering av antika möbler har det bland annat blivit). Men efter att Hailey fötts så kände jag att jag ville göra något för mig själv - testa på något nytt. Så i maj 2010 köpte jag på mig papper, stämplar, stämpeldynor, pennor, blommor, pärlor och annat smått och gott. Efter första stämplingen var jag fast. Jag blev beroende av kortmakeri och vårt sovrum har nu förvandlats till ett scraprum med sängar i. ;)

Även om jag skapar både LO´s, altrar och gör olika album så är det mest kort jag gör. Jag vill inte sätta mig själv i något typiskt fack, jag skapar kort i alla stilar även om det oftast blir romantiska, rååååååsa, blommiga och blingiga kort. ;) Favoritstämpeln är från TGF - Rescue Ian. För mig är den så speciell att jag tatuerat den på armen som en hyllning till min son som älskar brandmän. :D

Jag försöker ofta utmana mig själv genom att testa på nya saker, olika tekniker. Och jag hoppas att jag kan inspirera er läsare att göra detsamma!




Min blogg: www.deaduntildarkpysslar.blogspot.com



3 kommentarer:

Johanna1978 sa...

Snyggt med stämpeln på ljuset!

Padoriaa sa...

Lovely card! I really like the compositiona and stamp ?? Is it a stamp ? :)

Lena_J sa...

Hyggelig og lese om deg, og superflott kort og lys du viser frem her.