söndag 16 juni 2013

tutorial - sandaler

Denne månedens tutorial er sandaler. Disse har jeg laget mal på selv.

Vi er godt i gang med den første sommermåneden, nemlig juni. Det er straks sommerferie for skoleelever. Flere starter kanskje ferien sin snart også. Hva er vel bedre enn å finne frem sine lette sommerlige sko ?

Og hvorfor ikke lage et kort som ser ut som de gode sommerlige skoene?



Slik starter du:


 Print ut 2 par av disse skoene over i den fargen du ønsker å ha sandalene.


Deretter klipper du til striper med papir. Du velger selv lengde.
Jo lengre du lager, jo høyere blir bøyen.


Lag en liten brett i hver ende og ta på lim for å feste fast under sandalene.


Deretter velger du evt. ønsterpapir som du kan lime på. Da har jeg tatt dobbelsidig teip på hele baksiden av mønsterarket og limt på. Deretter tar du lim på hele siden på det andre paret av sko. Slik at disse limes på baksiden. da skjuler du de små klaffene bak på skoen.


Slik har jeg limt på det andre paret.



Til slutt pynter jeg med det jeg ønsker. Jeg har limt på en rad av bling bling. Det er plastikk-bånd rett og slett. Blomster fra kort og godt mener jeg på, bling bling swirls fra prima og et lite skilt fra upstairs hvor det står gratulerer. Jeg har limt sandalene sammen. slik at de ikke står hver for seg, men sammen som et par. På undersiden kan jeg skrive min hilsen og gratulasjoner.




DT-Johanna/Scrapkuben:

Här kommer min tolkning på DT-Iselins härliga sandaler! Tösens fröken ska få dem som tack-kort på skolavslutningen och hon får själv skriva ett litet meddelande på etiketten till henne. Dekorerat enkelt med lite Distress Stickles, halvpärlor och fjärilspaljetter.












 


2 kommentarer:

iselinalbretsen sa...

De rosa var kjempefine! :D

Lena_J sa...

Disse var jo rett og slett supersøte :-)