onsdag 26 juni 2013

Inspiration - Silhouette Cameo

Hej! Vad glad man blir av sol och värme, jag blir i alla fall kreativ och får massor med härliga idéer. Idag blir min sista bloggdag hos Scrappaloss, tiden har gått så fort och det har varit en härlig tid. Jag tänkte  skriva lite kort om en toppen maskin som heter Silhouette Cameo, kanske blir någon inspirerad och sugen på att köpa en egen.


Silhouette Cameo är en maskin som skär ut i material som papper, dekorplast, tyg, heat transfer med mera. Den är super enkel att använda, du handlar dina figurer, alfabet med mera i Silhouetts online shop, du laddar ner dem i din dator sen är det bara att skära ut. Det finns hur mycket som helst i shoppen, finns även skärfiler för att göra altrade saker som minialbum och 3D figurer. Du kan skära ut stickers i form av bokstäver eller figurer till din layout eller kort, skära ut i heat transfer och tyg, sedan stryker du fast på det på dina kläder eller skära ut väggord i dekorplast. På Silhouetts blog hittar du massor med härlig inspiration.


Jag har skurit ut fjärilen med min Cameo även skrivit texten Happy Birthday, 
man byter bara ut kniven mot en Silhouette Sketch Pen.


Söt cupcake box till Halloween.




Inga kommentarer: