lördag 11 maj 2013

Receptkort för den baktokige

Jag är sorgligt svag för bakning. Skulle kunna baka jämt, men eftersom vi gärna äter upp allt vi baka så blir det mest bröd. Kakor och bakverk blir inte långlivade och ingen behöver äta det jämt. Cupcakes är en av bakfavoriterna och jag har länge tänkt att det vore bra att ha en lite receptbok  med grundrecept, några tips på smaker samt flera varianter av topping. Hittade en mall på en fin cupcakeform när jag surfade runt och skrev ut den. Den är 13,5cm hög.


Valde att ha fyra sidor i mitt receptbok. Ritade av mallen på cardstock och klippte ut.


Klippte sedan av "frostingen" på mallen och ritade av den på mönsterpapper för att få frosting på mina receptkort.


Klistrade, chalkade kanterna på både frosting och muffinsform. Framsidan dekorerade jag sedan med en blomma, en stjärna och en pil. Klämde oxå dit ett band nere på muffinsformen. Och så textern CUPCAKEs, så man tydligt förstår vad receptboken döljer.


En ring håller ihop hela receptboken och den går att hänga i köket på en krok jag har där. Så nu är det bara att fylla den med recepten och börja baka.

liola.blogspot.com


2 kommentarer:

Johanna sa...

Läcker idé! Jag som brukar bara muffins lite då och då som mellanmål, borde ju nästa göra en sån här!

iselinalbretsen sa...

så søte de var! :D