fredag 31 maj 2013

Bjuda på fika?

Nu var det ett tag sen jag, Lina/Pyssellina, visade upp ett alster här i bloggen. Jag är så glad som har ett sånt härligt team som skapar så mycket härliga alster här på ScrappaLoss.

Med tanke på temat bakning har jag gjort ett kort som passar att ge till någon man vill ta en fika med. För visst är fika så mysigt, trevligt och samtidigt så enkelt.

Jag har använt mig av ett randigt mönstrat papper med glitterränder på vissa ställen. På detta har jag fäst ett blått och ett rosa band som smälter bra in med papprets färger. Sen letade jag upp de kakstämplar jag hade och stämplade upp dessa enkelt i rader. Över det fäste jag ett tunt svagt mönstrat papper som kändes lite tårtpapperstil över det hela. Små, gula brads och halvpärlor i hörnen ramade in det hela. Fikasugen?-stämpeln passade utmärkt till detta kortet.


En detaljbild på bla stämpeln. Jag tycker att det ibland kan vara snyggt att trycket blir lite "dåligt" som det kan bli när man stämplar på den mönstrade sidan av ett cardstock.


Vem vill du bjuda på fika och vad gillar du helst att äta och dricka när du fikar?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Härligt kort!
Jag fikar gärna och förr var det gärna rejäla chokladbakverk. Idag tar jag helst en lime/citron-cheesecake. Dricka gör jag helst kaffe eller en nygjort smoothie.

Mackan sa...

Fint, Lina!