söndag 26 maj 2013

Bidrag och vinnare i majtävlingen - sponsrad av Apidae/Sykompaniet

Många fina bidrag kom in till vår bandtävling och det är kul att se så många bli inspirerade av denna utmaning. Vi vill börja med att tacka Apidae/Sykompaniet som gjort denna tävling möjlig!

Tävlingen gick ut på att skapa ett alster med minst 4 olika band. Och här följer de bidrag som inkommit:

Bidrag nr 1: Martiha/Dilorf
Band: Fortfarande två färger i nätband som fotomatta och en spets runtom. Uppdaterade med ytterligare en färg nätband tillsammans med det rosa, uppe i hörnet, klippt som vimplar. Ovan dem är en spets. En svart rosett i organzaband och de två blommorna vid fotot är delar av ett band

Bidrag nr 2: Helenasroom
Band: färgad spets, vitstreckad grosgrain, svartprickig organza, rött smalt satinband och ovanpå alltsammans rödvitt tvinnat papperssnöre

Bidrag nr 3: Ida
Band: På taggen så har jag knytit fast fyra olika band. Ett vanligt vitt band och ett grönt som är lite lurvigt och tovigt det får väll symolisera våra fryser vi hade när vi vaknade haha. Ett svart och rosa band har jag också valt att knyta fast, det rosa tror jag kommer från en tröja jag klippte av banden på, man tager vad man haver! Sist har jag använt mig av ett brunt allsnöre som jag älskar vilket också är mitt favoritsnöre.

Bidrag nr 4: Ulrika
Band: Banden jag använt är chevron-mönstrade band i turkost och grönt, Crispy-band, turkosa band med vita prickar, en bit måttband, ljusblått sidenband samt det svarta snöret på etiketten som sitter bakom fotot!

Bidrag nr 5: Karin
Band: 1) blå/vit rutig ögla (även längst till höger) 2) mellanblått band (brevid stjärnbandet) 3) stjärnbandet 4) lavendelblått band (två hack från det högra hjärtat)

Bidrag nr 6: Lisa-olsi
Band: Jag har använt en gammal brodyrspets, ett vitt rosenband och två organzaband som jag satte ihop och gjorde en rosett av

Bidrag nr 7: mliscreativehopes
Band: spets, sytråd, pärlor-på-tråd (i taggen), rosa bredare band (i taggen), samt det vita bandet i flaggspelet

Bidrag nr 8: Marina
Band: Jag har 2 olika band kring tårtan, 1 band med blad på paketet, 1 band i rosett på ugglan, 1 band i rosett på kortet samt ett annat band som håller ihop cellofanen.

Bidrag nr 9: scrappingbessi
Band: 1. det vita bandet på vänster sida där jag stansat ut med en bandpunch, 2. Det svarta bandet på det röda pappret där jag också använt en punch, 3. det röda bandet på tagen, 4. det vita spetsen på tagfickan

Bidrag nr 10: Kerstin Abrahamsson
Hon har använt 6 st band.

Bidrag nr 11: Anna Johnsson
Band: Jag har använt ett spetsband, ett tjockare rosa sidenband, ett smalt turkos-grönt sidenband samt ett samlt rosa sidenband till rosetten.

Bidrag nr 12: Sofie Bolinder
Band: Jag har använt mig av 2 olika sorters spets i blått ett lite bredare brunt band och ett lila pärlband.

Bidrag nr 13: Jessica/Wilbes
Band: Jag har valt att använda ett Vitt hjärtband, ett grönt runt band, en vit spets, ett grått satinband, en vit bommulstejp och ett bommulsband!


Och så var det ju vinnaren....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Vinnaren blev bidrag nr 4 - Ulrika med detta finna bidrag:

Stort Grattis!
Skicka din adress till scrappaloss@gmail.com så ser vi till att du får din vinst.
Du  får en tjusig vinnarbanner att sätta i sidebaren på din blogg.




4 kommentarer:

Ulrika sa...

Jippie!!! Så skoj!! Tack så mycket! Otroligt att just jag fick vinna i konkurrens med dessa fantastiska bidrag!!! Tack, tack!!

Lina sa...

Grattis till vinsten! Tack till alla som ville vara med och tävla, så många fina bidrag vi fick in!

Tussling sa...

Grattis till vinnaren! Och ett stort tack till alla som deltagit. Många fina bidrag har vi fått in.

Lina Olsson sa...

Grattis!!!