onsdag 24 april 2013

Snabbt med lager på lager

Idag är det min tur att visa upp en snabbscrappad layout. Till den här layouten har jag utgått från två stycken 8" mönstrade papper, det ena något nedskuret, en girlang och en "boksida" med ankare.

Jag chalkade kanterna på papperna och lade dem omlott, limmade fast girlangen och sedan klippte jag ut några dekorativa remsor som blivit över från de mönstrade papprena. Innan jag satte fast rubriken så valde jag att stämpla på ett par ställen. Som avslutning satte jag fast några dekorativa brads, delvis för att hålla ihop rubriken med resten av layouten. Allt som allt tog layouten cirka 40 minuter att göra, inklusive val av papper, vilket jag tycker är rätt snabbt.


2 kommentarer:

Pernilla ~Pillan~ sa...

Så fin LO! Gillar girlangen du gjort! Foton är ju så somrigt och härligt! Hälsn Pillan

Lena_J sa...

Blir helt imponert over at du klarer det på den tiden jeg. Flott layout :-)