fredag 12 april 2013

Rapport från Stockholm Scrap and Pearl Event



I helgen har jag liksom många likasinnade varit på Annexet i Globen på Stockholm Scrap and Pearl Event. Kön ringlade sig lång, precis som inför vilken Springsteen konsert som helst. Ända skillanden var väl, förutom all packning, att kön bestod av 99 % kvinnor. En och annan man syntes men jag tror de var där för bärhjälp.

 (Utsikt från hotellrummet)
Det gick väldigt smidigt att komma in och bli avprickade och få sin lilla goodiebag. Många butiker hade sponsrat både scrappare och pärlare med massa skojsigheter. Sedan var det bara att slänga sig in i lokalen för att fixa en bra plats.Det fick vi också. Längst ut på ett bord så våra väskor kunde stå vid kortändan. Gjorde oss hemmastadda på våra platser. 

Skulle uppskatta att vi var runt 700 personer, så det var gott om plats att bre ut sig på. Nu var det dags för en första runda bland alla 20 butiker.
Ett par butiker var dåligt prismärkta så där blev jag inte länge. Har ingen lust att fråga om varje sak jag ev vill köpa. Nej då går jag hellre till nästa affär.
Kl 11 var det dags för arrangören att hälsa oss välkomna och en massa priser i utlottningar som varit under ett antal veckor innan delades ut.

Dags att ta fram något att göra, men kl 13 var det dags för den första workshopen jag anmält mig till. Det var Rosa kompaniet som höll i den och då fick vi lära  oss att knyta ett makramearmband, vilket var både kul och enkelt. Så direkt efter att vi var färdiga gick jag ner och köpte på mig lite material till några armband till.

Nu hade jag mindre än en timme till nästa workshop.
Där fick vi prova saker från Marianne designs  nya kollektion. Tänk inte för mycket utan släng bara på en massa grejer var kontentan av det hela, så snabbt gick det. Ca 40 min.  Det gick faktisk bra fast jag inte är en sådan som släpper loss på det viset.

 Blev nöjd med mitt resultat och att jag dessutom vann en utlottning av oss som deltog var ju inte helt fel. 3 st var vi som fick varsitt sett med deras nya stämpla.
Iväg för att köpa en ny  stämpeldyna, men det kostade mig 223 kr. Ja det var väl lite mer saker som slank ner får jag väl erkänna.

Dags för en snabb lunch på Subway. Kul att de snart  öppnar sig i Halmstad- gott och smidigt.
Efter en snabbis på hotellet för att fixa bord till kvällen så sprang jag upp till dagens sista workshop för mig. Smältdetalj med Slölddetaljer. Detta var definitivt inget för mig. Tog alldeles för lång tid för ett resultat som inte alls blev som förlagan.


Kl 17.30 hade jag mitt första kort färdigt ;-)  Men nu började jag komma igen. Så det blev ytterligare 2 kort + en halvklar LO gjort innan vi gav upp strax efter 20. Dags för middag på hotellet för att hitta något ställe att äta på ute var omöjligt. Helt dött runt omkring Globen. Kan inte tro att vi befann oss i Stockholm.
Dagen hade nu satt sina spår på oss så när vi hade ätit färdigt drog vi oss in på våra rum. Är ju en dag i morgon med.
Söndagen började med en härlig frukost. Idag droppade folk in lite mer pö om pö. Skulle gissa på att vi var runt 350 den här dagen.
Idag blev det mer scrappande även om det blev ett par besök hos några butiker igen. Man kan aldrig få för mycket grejer :-)
Han också med en demo där vi fick testa lite olika sorters "kladdande" . Även en visning av Fiskars nya stansar han vi med.
Kan erkännas att man var ganska trött när även denna dag var till enda. Så efter en god middag på hotellet somnade man gott. Dagen efter var det bara att plocka ihop och ge sig hemåt igen. Nöjd och belåten. Nu har jag varit med om detta, nästa gång får det bli en annan träff :-)

(Ännu en LO som gick snabbt att göra)

2 kommentarer:

Lina sa...

Vad roligt att få läsa om hur ni hade det på detta stora event. :)

Mackan sa...

Ja, kul att höra om detta event.