onsdag 17 april 2013

ATC och mönsterpapper

Måste erkänna att jag totalt fastnat för ATC kort (Artist Trading Card). Det roliga med dessa kort är att det går så snabbt att göra dem och med bara fantasin som sätter gränser. Ett ATC kort har ett givet mått på 2 1/2 inch x 3 1/2 inch (64 mm × 89 mm) och får bara bytas, ej säljas. Materialet du använder behöver inte vara papper utan kan vara garn, filt, lera m.m
Det var inför det stora Scrap and Pearl eventet ,som jag fick höra talas om dessa kort i en fb grupp.Vi bestämde oss för att göra ett gäng kort och byta med varandra på plats. Fick bytt ett 30 tal kort som är gjorda i helt olika stilar och är helt underbara.

En serie av mina ATC kort jag gjort
Har man ett vackert mönstrat papper så tycker jag att man kanske inte ska sätta på för mycket dekorationer, utan att man låter papperet synas lite mer.

                                     
Något som jag har som vana / ovana är att jag köper "på mig" anteckningsblock  i olika storlekar som jag sedan altrar och gör om.

Dessa anteckningsblock brukar bli uppskattade små presenter.



5 kommentarer:

Mackan sa...

Vilka fina kort!

Eva Kson sa...

Helt undert vackra ATCer :D! Love 'em <3
Kram Eva/ScrapFia

Helén sa...

Jättesnygga kort! Tack för inspirationen!

Vaktmästarn sa...

Underbara atc:er och jättefint anteckningsblock. Känner igen det där med att samla på sig anteckningsblock... ;-)
Kram, Outi

Lena_J sa...

Skikkelig flotte kort atc og blokk. Digget farger og oppsett og ja alt :-)