onsdag 20 februari 2013

Vinteraktiviteter

Jag funderade på vilka vinteraktiviteter jag ägnar mig åt och det är inte många!
Jag är utomhus mycket eftersom jag jobbar på en förskola och sitter helst inne hemma. Men då passar det ju väldigt bra att pyssla! Och det gör jag gärna på vintern. Som exempel på det har jag ett kort :)

På kortet har jag använt en resist teknik för att få snöflingorna vita. Jag har använt 3D-lack som stämpeldyna. Jag sprutar ut en liten pöl av 3D-lack på en oh-plast eller ett craft-sheet och breder ut den med pipen så pölen blir större. Sen duttar jag runt stämpeln i 3D-lacket och "färgar in" stämpeln. Sen stämplar jag på kortet.
Jag lär lacket torka innan jag gjorde en distressruta fast med akvarell färg.
En kul teknik som jag verkligen kan rekommendera! Var noga med att rengöra stämpeln snabbt och noga bara :)

Det var allt för idag!
LenaWanel

Inga kommentarer: