fredag 8 februari 2013

Presentation av HelenTh

Jag heter Helén Thalén och är född 1968, kallar mig HelenTh på nätet. Jag bor med min familj, som består av min man sedan 23 år tillbaka och våra söner som är 20 respektive 18 år, på landet en mil utanför Örnsköldsvik. Till familjen hör också vår hund Sally som är av rasen Vit herdehund, hon är familjens skönhet och lär nog dyka upp i mina alster här på bloggen. Sally är min första hund nånsin och mitt största intresse vid sidan av scrapbooking. Jag jobbar som IT-konsult med inriktning mot hemsidor, utbildningar och diverse annat.

Jag har hållit på att pyssla ändå sedan jag var barn och har nog provat allt från att brodera, virka och sy kläder till att måla tavlor i olja och akvarell. Mina fotoalbum har jag klippt och klistrad i när inspirationen har flödat men under 2007 gick jag en kurs i scrapbooking och sedan dess är jag fast.

Inspiration får jag mycket från olika utmaningar och tävlingar på nätet, det är så härligt att se hur t.ex. en skiss kan tolkas så otroligt olika. Bloggar och Pinterest är också en stor källa till inspiration.

Jag försöker att scrappa de stunder som blir över och det kan bli när som helst på dagen, ibland försöker jag planerar jag in kvällar då ska jag sätta mig ner och scrappa men oftast blir det spontant. Jag scrappar också gärna på pysselträffar, vi i den lokala pysselföreningen High Coast Scrap träffas minst en gång i månaden och föreningen anordnar två stora scrapträffar om året och där brukar det vara både roligt och lätt att skapa.

Min pysselplats har jag i vårt sovrum vid en bänkskiva framför fönstret med lite hyllor på väggen bredvid och det mesta av dekorationerna sorterade efter färg i genomskinliga plastlådor som står staplade på fönsterbrädan. På en spegelbyrå bredvid har jag alla pappren sorterade i hängmappslådor. Det är inte en optimal pysselplats men det fungerar. Sen scrappar jag också gärna på scrapträffar.

Jag gör mest layouter men har även börjat med art journaling vilket är riktigt skojigt. Försöker också att blanda in mer färg och kladd på mina layouter. Kort gör jag enbart när jag behöver ett till någon som fyller år eller liknande. Lite altrat kan det också bli när andan faller på.

För mig är scrapbooking ett härligt fritt skapande och att få göra något vackert där även fotografier på nära och kära eller med minnnensvärda händelser gör att alstren blir dubbelt värdefulla för mig. Dessutom är det så roligt att se hur man utvecklas allt eftersom tiden går, det kommer nya trender och tekniker så det finns alltid något nytt att prova. Man blir aldrig färdig utan vill hela tiden fortsätta scrappa.

Det är så otroligt roligt att jag fått äran att bli medlem i designteamet här hos ScrappaLoss och hoppas att jag kan få inspirera till att använda mer färg och annat kladd på layouter och annat skapande.

Min blogg: http://helenth.se

Här kommer ett bidrag till månadens tema som är vinteraktiviteter. Där jag bor inbjuder vintern till långa promenader på hårda promenadvänliga skoterspår, det är något jag försöker utnyttja så fort vädret tillåter.







4 kommentarer:

Johanna sa...

Välkommen kollega! Och vilket läckert bidrag till månadens tema!

Lina sa...

Jättehärlig LO och vad roligt att få läsa om dig. Välkommen!

Mackan sa...

Välkommen, Helen!

Lena_J sa...

Velkommen. Gleder meg til og se mer fra deg :-)