onsdag 27 februari 2013

Presentation av DT - Marit

Hej! Jag heter Marit, 29 år (30 år i oktober) och bor i Falun, Dalarna tillsammans med mina katter Elvis och Doris. Arbetar som lokalvårdare men ska nu i Mars förverkliga en dröm och läsa till inredare. Jag har alltid tyckt om att vara kreativ och pyssla, mitt andra stora intresse förutom scrapbooking är inredning. Min blog hittar ni här.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag upptäckte scrapbooking runt 2008 under min tid på Panduro Hobby, då testade jag mycket för att hitta min stil. Sen har intresset växt med åren och nu är man helt fast.

Vad inspirerar dig?
Jag hittar min inspiration genom bloggar, forum och tillverkare. Jag blir inspirerad utav tävlingar, utmaningar och en stor favorit är att skapa efter skisser. Genom andra får man möjlighet att ibland kliva ut på okänd mark och prova nya stilar eller tekniker.

När skapar du som bäst?
När jag får sitta ner i flera timmar och bara fokusera på mitt, jag har mest inspiration på kvällarna då kan tiden bara flyga förbi.

Var scrappar du?
När jag flyttade in i min lägenhet så fanns det en liten klädkammare, den gjorde jag om till mitt lilla pysselrum. Det är så skönt att ha en plats, man slipper plocka fram allt på köksbordet som jag gjorde i början.

Hur organiserar du din scrapplats?
Eftersom jag har ett väldigt litet rum, endast 2*1,5 meter så är det viktigt med bra förvaring och organisation. Jag förvarar det mesta av mitt material i köksskåp från IKEA som jag har som stomme till mitt bord. En stor favorit är tavellister, där förvarar jag bland annat mina mister.

Vad scrappar du?
Jag gör för det mesta layouter och minialbum.

Varför är scrapping så roligt?
Det är så kreativt och framför allt roligt, man lär känna likasinnade och trevliga människor. Sen är det så fritt, finns inget som är rätt eller fel.


Så här vart min layout till februaris tema - vinteraktiviteter.  

3 kommentarer:

Lena_J sa...

Velkommen. Koselig og lese litt om deg. Og for en knallfin LO. Digger stilen :-)

Lina Olsson sa...

Vilken snygg LO!

Mackan sa...

Välkommen, Marit!