måndag 11 februari 2013

Presentation av DT Liola


Mitt namn är Lina, kallar mig Liola på nätet och är 35 år gammal. Sedan ett par år tillbaka bor jag och min familj i Tollered, en liten by mellan Göteborg och Alingsås. Min familj består av maken och mina två barn. Brukar kalla dem Grodan och Ugglan när jag bloggar om dem. Grodan är 5½år och Ugglan fyller strax 3år. När jag inte scrappar arbetar jag som sjuksköterska.

Sedan barnsben har jag klippt, klistrat och tejpat. Gjort kollage och slått in skoböcker i kreativa omslag, har visat några av bokomslagen i min blogg. Pyssel i alla former har alltid varit en del av mitt liv. 2006 började jag scrappa ”på riktigt”. Vi hade gift oss under 2005 och jag ville göra ett fint bröllopsalbum. Det blev väl så där men det gav blodad tand och jag gjorde tre album om familjens hund som vi var tvungna att avliva under hösten 2006. Sedan var det igång. Grodan föddes 2007 och då fanns det ju oändligt med material att scrappa.

Inspiration hittar jag hos andra scrappare. Har några bloggar jag ofta kommer tillbaka till och letar nya idéer. I år har jag också hittat Creativ JumpStart Summit 2013, vilket gett mig massor med inspiration. 

När vi flyttade till huset fick jag ett eget pysselrum. Det hade länge vart drömmen och här gick det att genomföra. Så i källaren har jag ett eget krypin. Grodan börjar dock ta en del plats där nere också, hon är lik sin mamma och gjorde sin första LO för några veckor sedan.

Layouter och minialbum är min grej. Har en BOM, två album per barn + 4 olika album till barnens kusiner. Sedan gör jag alter ibland, är väldigt svag för tutorials på fågelholkar. Kort gör jag när någon fyller år och till jul och kalasinbjudningar.

Kombinationen av alla material tror jag är orsaken till att jag tycket det är så roligt att scrappa. Det finns inga begränsningar. Du kan använda nästan vad som helst. Och det utvecklas hela tiden. Det kommer nytt material och nya metoder hela tiden. Dessutom får jag utlopp för min kreativitet på att sätt som är till glädje för dem runtomkring mig.

Tycker det ska bli fantastiskt roligt att tillhöra designteamet här på Scrappa Loss. Hoppas att jag ska kunna inspirera er till att göra fler LOs och album. Tackar så mycket för förtroendet!

Min blogg  http://liolas.blogspot.se/

Här kommer mina LOs på månadens tema Vinteraktiviteter. Gjorde två LOs med så mycket gammalt krafs jag kunde hitta hemma som hade med vinter att göra. Och så mina döttrar i full action i pulkabacken :)








4 kommentarer:

Mackan sa...

Välkommen, Lina!

Beatrice sa...

Vilka sötnnosar! Fina layouter och kul att läsa lite mer om dig. Grattis till ditt nya uppdrag! :-)

Lina sa...

Välkommen hit!

Lena_J sa...

Velkommen til teamet. Gleder meg til og se mer av hva du lager :-)