torsdag 28 februari 2013

presentasjon av DT-Iselin

Hei alle sammen!


Jeg heter Iselin og er født i det flotte året 1988 en vakker høstdag i Arendal, på sørlandet i Norge. Her bor jeg fortsatt og jobber som lærer i barneskolen.


Jeg er aktiv medlem av 4H, som er en barne- og ungdomssorganisasjon. Interessen og gleden for dyr er stor, spesielt hest.





Min interesse for scrapbooking begynte i 2006 så smått. Jeg kjøpte en quickutz squeeze og startet litt mer enn bare album med bilder og tekst som vi er vant med fra 80- og 90-tallet.
Jeg lagde litt kort og oppdaget etterhvert stempler, ulike pynteting, promarkers osv.

Det som gjorde det store utslaget var vel at jeg syntes det som er annerledes er spennende og fint. Det er gøy å gjøre noe annerledes og å gi bort noe som ingen andre har.


Etter et par år stoppet scrapbooking av album helt opp og jeg fikk stor sans for annen papirhobby. Nå lager jeg litt forskjellig, både album med layouter, annen papirpynt og kort. Jeg liker å fargelegge stempeltrykk mens jeg ser på film og tv-serier.





Inspirasjon finner jeg i alt som finnes på ulike forum og blogger, samt alt jeg finner i silhouette store. Jeg bruker gjerne å bli med i ulike utfordringer og konkurranser for å få inspirasjon, hvor jeg får retningslinjer jeg må følge. Derfor jeg har månedlig utfordring i bloggen min selv.

Jeg skaper best når jeg får sitte på hobbyrommet mitt med et glass cola, potetgull eller godteri, samt en film eller et par episoder av ulike serier som jeg følger med på. Da sitter jeg lenge i min egen verden og skaper mye rart. Gjerne med retningslinjer fra andre, en utfordring og lignende. Eller i innlegg som DT.

Organisering av scrapbook-plassen min. Tja. Der slipper ingen inn! hihi
Det blir jo endel rotete, men jeg har da mitt eget lille system i rotet som jeg kjenner best og liker. Rydder jeg for mye, finner jeg ingenting!

Jeg har clip-it-up hvor jeg henger ulike pynt, esker hvor jeg har promarkers med små hvite stickers på tuppen hvor jeg ser hvilke farger det er, krukker fra IKEA til blomster, blonder, bånd, knapper og så videre. Jeg har mange hyller og en stor pult hvor alt ligger innenfor en grei rekkevidde. Slik at jeg raskt finner det jeg ønsker.

Aller helst liker jeg å lage noe som er annerledes. Som blir et kort, men noe annet enn hva folk tenker når de hører ordet kort. Jeg er også veldig glad i å lage kort.





Det er gøy å gi noe som ikke alle får, noe man ikke får kjøpt masseprodusert i butikken. Det er gøy å lage, og å se at man får det til. Det er alltid noe nytt å prøve ut. Samtidig så er det en form for ro i kroppen når jeg sitter i min helt egen verden og skaper. Jeg får utfoldet og utfordret kreativiteten og skapertrangen.



Du må gjerne ta en titt i bloggen min her


vinteraktiviteter er månedens tema og her har jeg scrappet litt til det:



 ***


 


Her er noen av mine kreasjoner:


***

***

 ***


***



Jeg gleder meg svært mye til mine oppgaver som inspiratør i design teamet hos ScrappaLoss !









4 kommentarer:

Mackan sa...

Välkommen, Iselin! Vilka snygga saker du har gjort!

iselinalbretsen sa...

tusen takk :)

Lena_J sa...

Velkommen inn hit. Du lager utrolig mye stillig og variert. Så gleder meg til og se mer av det du tryller frem :-)

iselinalbretsen sa...

Tusen takk Lena! :)

Vi får følge hverandre, for jeg elsker å følge med på hva slags kreative ting du koker sammen :)

Kanskje vi må møtes en dag siden vi bor i samme by :)