måndag 18 februari 2013

Dt- presentation Mirre




Jag heter Marie-louise men kallas för det mesta Mirre, fyller 43 år i sommar. Bor med make, två barn och hund i en villa belägen i Skövde som ligger i Västra Götaland mellan Vänern och Vättern.

Innan jag började scrappa hade jag ett litet företag där jag sålde handmålade korgar, nyckelskåp och diverse handgjorda presentartiklar. Har alltid tyckt det varit roligt att rita, måla och göra om saker, så när jag avvecklade företaget föll det sig naturligt att fortsätta med det endast som en hobby och började då även med att göra kort.

Min inspiration hittar jag lite överallt, ibland kan det vara något mönster, form eller en bild som jag fastnar för Surfar även på nätet för tips och idéer. Vi är ett gäng tjejer som brukar träffas och scrappa ihop och även om jag inte är så produktiv på träffarna så får man en hel del gjort när man kommer hem. För hur det än är så skapar jag bäst hemma, när jag kan tända ett ljus och sätta på favoritmusiken.
Vem kunde tro att det skulle behövas så mycket utrymme för att scrappa, som tur är har jag ett eget rum med ett stort skrivbord, hylla och en garderob men på något sätt känns det ändå inte som om man har tillräckligt med plats.

Jag gör mest kort, älskar att altra och göra om saker så de får ett helt nytt utseende. Något som jag vill bli bättre på är Layouter för det har jag inte gjort så mycket och det beror nog på att jag är så dålig på att skriva ut/ framkalla foton.

Det roliga med att scrappa är att man skapar något som även kan glädja andra, samt att man på träffarna möter ”likasinnade”. Att det dessutom är avkopplande gör ju inte saken sämre.
Ser fram i mot våren och tycker det ska bli spännande att få dela med mig av det jag gör och hoppas att kunna inspirera någon.

Min blogg hittar du här: http://mirrescrap.blogspot.se/

När jag var liten älskade jag att åka skridskor, vi var jämt ute på isen när det var spolat. Så här kommer ett kort med en skridsko prinsessa, gjort med månadens tema vinteraktivitet.




2 kommentarer:

Lena_J sa...

Så hyggelig og lese mer om deg. Velkommen inn her. Gleder meg til og se mer av det du lager. Og godt og se enda flere kortlagere her inne ;-)

Mackan sa...

Välkommen, Mirre!